Franck Montagny

Multi tool use

Franck Montagny in 2011 tijdens de 24 uur van Le Mans.
Franck Montagny (Feurs, 5 januari 1978) is een Frans autocoureur die tijdens de Grand Prix van Europa 2006 zijn debuut maakte in de Formule 1 voor het team van Super Aguri.
Montagny begon in 1988 met karten en stapte in 1994 over naar de Formule Renault. Via een succesvolle periode in de Formule 3 kwam hij in 1999 in de Formule 3000 uit waar hij twee matige jaren beleefde. In 2001 en 2003 won Montagny de World Series by Nissan wat hem een testcontract bij het Formule 1-team van Renault opleverde. In 2004 was hij de derde coureur van Renault, vanaf halverwege het seizoen 2005 had hij dezelfde functie bij Jordan.
Voor het seizoen 2006 zou Montagny de derde coureur worden bij Super Aguri, een functie die niet veel waard leek omdat het team niet in staat was de derde auto in te zetten. Nadat Super Aguri echter op advies van de FIA tweede coureur Yuji Ide aan de kant zette kreeg Montagny eindelijk de kans om te debuteren in een Formule 1-race, wat gebeurde tijdens de Grand Prix van Europa. Na 7 races werd hij, in de Grand Prix van Duitsland op Hockenheim, echter weer vervangen door Sakon Yamamoto, die het seizoen zou afmaken.
Na zijn vertrek uit de Formule 1 reed Montagny in het lange afstandsracen. Hij nam verschillende keren deel aan de 24 uur van Le Mans, met tweede plaatsen in 2006 en 2009 als beste resultaat. Verder reed hij enkele gastraces in de A1GP, de Superleague Formula, de Champ Car en de IndyCar Series. In het seizoen 2014-2015 rijdt hij in het elektrische kampioenschap Formule E voor het team Andretti Autosport. Hij wordt hier de teamgenoot van zijn landgenoot Charles Pic.
Formule 1-carrière
|
2006
|
Totaal
|
Aantal races |
7 |
7
|
Aantal zeges |
|
|
Aantal pole-positions |
|
|
Aantal snelste ronden |
|
|
Aantal podiumplaatsen |
|
|
Aantal WK-punten |
|
|
Aantal Wereldtitels |
|
|
RIz ZBUAQgxiwmR9L,59sappgIQjtwJP xRPOq kxRMwcYZrfuWggKkeTrUgtLZxMP273hw,kF tL
Popular posts from this blog
Deel van de serie over kerkelijk gerei waaronder paramenten en liturgisch vaatwerk gebruikt in de liturgie Liturgisch vaatwerk Vasa sacra Miskelk · Pateen Kelklepeltje Ciborie · Monstrans Pyxis · Custodiale Vasa non sacra Ampullen · Wijwatervat Olievaatje Wierookvat · Ablutievat Paramenten Amict · Albe · Baarkleed · Cingel Tuniek · Dalmatiek · Fanon Kazuifel · Manipel · Stola Gremiale · Benedictievelum Mijter Koorkledij Rochet · Superplie Koorkap · Cappa magna Kovel Kelkgerei Bursa · Kelkvelum Ciborievelum Kerklinnen Corporale · Kelkdoekje Lavabodoekje · Palla Altaardwaal Kerkinterieur Altaar · Ambo Biechtstoel · Communiebank Doksaal · Doopvont Faldistorium Godslamp · Hoogaltaar Heilig Kruisaltaar Katheder · Preekstoel Sedilia Tabernakel · Volksaltaar Liturgische boeken Altaarmissaal Benedictionale · Brevier Evangeliarium · Evangelistarium Graduale · Kyriale Lectionarium Psalter · Rituaal Sacramentarium · Volksmissaal Overige Flambou...
Knooppunt Holsloot Kenmerken Wegen A37 × N34 Type knooppunt klaverblad Portaal Verkeer & Vervoer Knooppunt Holsloot is een verkeersknooppunt op de kruising van de autosnelweg A37 en de N34 in Drenthe, tussen Emmen en Coevorden. Oorspronkelijk was deze aansluiting een afritconstructie van het type Haarlemmermeeraansluiting, zoals bij Knooppunt Hooipolder. Sinds 2002 is het knooppunt omgebouwd tot een volledig klaverblad. Als noviteit werd hier voor het eerst gebruikgemaakt van dimbare verlichting in plaats van de normale vaste tijden waarop de verlichting aan en uit gaat, wat een grote kostenbesparing opleverde. [1] Dat Holsloot als volwaardig knooppunt is uitgevoerd, waarbij alle verkeersstromen en afbuigingen ononderbroken kunnen doorgaan, is uitzonderlijk. Het betreft hier namelijk een aansluiting tussen een autosnelweg en niet-snelweg. Een vergelijkbare situatie treft men nabij Hoensbroek bij het knooppunt Ten Esschen. Aa...
Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort bij de kruising met de Zoutmanstraat, gezien vanuit de toren van het Haganum Geografische informatie Locatie Den Haag, Nederland Lengte 6 km Algemene informatie Aangelegd in 1875-1960 Bebouwing woningen Opvallende gebouwen 20 rijksmonumenten Openbaar vervoer tram Portaal: Nederland De Chinese Muur en het einde van de Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort in Den Haag is met een lengte van 5800 meter [1] de langste laan (maar niet de langste straat of weg) van Nederland. Aan de kant van de lage huisnummers zet de Laan van Meerdervoort zich voort in de Javastraat en vervolgens de Wassenaarseweg, wat de totale lengte op 8,5 km brengt. De Laan van Meerdervoort, voorheen 'Dekkerslaantje', is naar een oude boerderij buiten de Haagse grachtengordel genoemd. Daar bevindt zich thans de buurt Willemspark. De boerderij lag ongeveer ter hoogte van het huidig...