Het Viercontinentenkampioenschap is een jaarlijks terugkerend evenement in het kunstschaatsen dat georganiseerd wordt door de Internationale Schaatsunie (ISU) voor deelnemers uit landen buiten Europa, namelijk van de vier continenten Afrika, Amerika, Azië en Oceanië.
Medailles zijn er te verdienen in de categorieën mannen individueel, vrouwen individueel, paren en ijsdansen.
Inhoud
1Historie
2Startgerechtigde landen
3Medaillewinnaars
3.1Mannen
3.2Vrouwen
3.3Paren
3.4IJsdansen
4Medaillespiegel
Historie
Het Viercontinentenkampioenschap werd door de ISU opgezet om de niet-Europese kunstschaatsers in de gelegenheid te stellen om op een gelijkwaardig kampioenschap als het al jarenlange georganiseerde EK kunstschaatsen uit te kunnen komen. Het eerste toernooi werd in 1999 georganiseerd in Halifax, Canada. De recentste editie (2018) vond in Taipei, Taiwan plaats.
Startgerechtigde landen
Alle niet-Europese ISU-leden (2017/18: 29) hebben het recht om maximaal drie startplaatsen per categorie in te vullen. Deze regel is afwijkend ten opzichte van de overige ISU kampioenschappen, waarbij extra startplaatsen worden "verdiend" door de prestaties van de deelnemers in het voorgaande seizoen.
Van deze 29 landen hebben er 21 deelgenomen aan een of meerdere kampioenschappen. Puerto Rico, geen ISU-lid meer, was ook tweemaal present. Uit zeven landen nam aan elke editie ten minste een deelnemer deel.
De startgerechtigde landen per continent zijn (tussen haakjes het aantal deelnames op 20 edities):
Azië
Amerika
Afrika
Oceanië
Cambodja (0) China (20) Filipijnen (11) Hongkong (14) India (3) Indonesië (0) Japan (20) Kazachstan (15) Kirgizië (0) Maleisië (5) Mongolië (0) Noord-Korea (2) Oezbekistan (19) Qatar (0) Singapore (5) Taiwan (20) Thailand (8) Verenigde Arabische Emiraten (0) Zuid-Korea (20)
Argentinië (2) Brazilië (6) Canada (20) Colombia (0) Mexico (18) Verenigde Staten (20) voormalige leden Grenada (0) Puerto Rico (2)
43
8
I am trying to hunt down a book I read in the 90s, but lost some time ago. It starts with some children wandering in a wood, and they encounter a wood nymph creature that starts following them around. Eventually, the wood nymph becomes accepted, and starts to live with humans. The more time he spends with them, the more human he becomes. There is an incident where he cuts off his finger as a party trick expecting it to grow back, but instead it bleeds, because he is not made of wood any more. So he starts to live as a human, apart from the fact that he does not age at the same rate, and he lives for hundreds of years. Eventually, he becomes an alchemist, although I forgot the purpose of his experiments. Finally, after a few hundred years, he walks into his garden and plants himself, and becomes a tree. Doe...
2
chapter I of Hata Yoga Pradipika lists out the following 15 different types of asanas along with details Swastika-âsana, Gomukha-âsana, Vîrâsana, Kurmâsana, Kukkuṭa âsana, Uttâna Kûrma-âsana, Dhanura âsana, Matsya-âsana, Paśchima Tâna, Mayûra-âsana, Śava-âsana, Siddhâsana, Padmâsana, Siṃhâsana and Bhadrâsana What are the scriptures that contain detail about any Hata yoga asanas other than that are mentioned in the Hata Yoga above.
yoga asana hatha-yoga
share | improve this question
asked 6 hours ago
hanugm hanugm
3,593 1 13 38
...
Voor het gelijknamige metrostation, zie De Pijp (metrostation). De Pijp Wijk van Amsterdam Kerngegevens Gemeente Amsterdam Stadsdeel Zuid Coördinaten 52°21'11"NB, 4°53'46"OL Overig Postcode(s) 1072, 1073, 1074 De Pijp is een Amsterdamse wijk en een voormalig stadsdeel van Amsterdam, nu onderdeel van stadsdeel Zuid. Inhoud 1 Geschiedenis 2 Geografie 3 Bevolking 4 Economie 5 Cultuur, religie, overig 6 Trivia 7 Bekende mensen uit De Pijp 8 Canon van Amsterdam 9 Externe links 10 Bronnen 11 Noten Geschiedenis Plan Van Niftrik (1867). Plan Kalff (1877). Het Sarphatimonument in het Sarphatipark. Straatwandbeeld van de Pijp (Gerard Doustraat) De Eerste Jacob van Campenstraat bij de Ruysdaelkade. De Albert Cuypmarkt op de Albert Cuypstraat. De Tweede Jan van der Heijdenstraat. Wooncomplex uit de jaren 1920 aan het Thér...