Rembekrachtiging is een systeem in een voertuig dat de kracht die nodig is om de remmen te bedienen aanzienlijk vermindert.
Inhoud
1Werking
1.1Vacuümbekrachtiging
1.2Luchtbekrachtiging
1.3Hydraulische bekrachtiging
Werking
Er zijn meerdere technieken die gebruikt worden om de bekrachtiging te realiseren:
Vacuümbekrachtiging
Zie Vacuümbekrachtiging voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
Vacuümbekrachtiging is veruit het meest gebruikte systeem in personenauto's en lichte vrachtauto's. Het vacuüm wordt verzorgd door het vacuüm in het inlaatspruitstuk bij benzinemotoren of een aparte vacuümpomp bij diesels.
Luchtbekrachtiging
zie ook: EG-Volluchtremsysteem
Meestal toegepast bij vrachtauto's en treinen. Op de motor is hiertoe een compressor gemonteerd die de lucht comprimeert in luchttanks. De opgebouwde voorraad lucht wordt via een regelklep die bediend wordt door het rempedaal naar de zg. "boosters" bij de wielen geleid die, op hun beurt de remmen bedienen. Dit is een fail-safe systeem: bij wegvallen van de luchtdruk door b.v. een defecte compressor of lekkage in de luchtleidingen, dan treden de remmen in werking.
Hydraulische bekrachtiging
In personenauto's wordt dit vrijwel niet gebruikt, echter het ABS systeem van o.a. de Ford Scorpio (1985 tot 1992) en de Ford Sierra (1987-1992) gebruiken dit systeem wel. Diverse Audi's maken ook gebruik van dit systeem. De drukaccumulator behoort druk te leveren om 20x te kunnen remmen met voldoende vertraging als de motor niet draait (testprocedure). Citroën staat bekend om zijn unieke vering maar heeft in dit systeem ook het remsysteem geïntegreerd.
Voor alle systemen geldt dat het blijft werken voor enkele malen nadat de motor is afgezet.
2
chapter I of Hata Yoga Pradipika lists out the following 15 different types of asanas along with details Swastika-âsana, Gomukha-âsana, Vîrâsana, Kurmâsana, Kukkuṭa âsana, Uttâna Kûrma-âsana, Dhanura âsana, Matsya-âsana, Paśchima Tâna, Mayûra-âsana, Śava-âsana, Siddhâsana, Padmâsana, Siṃhâsana and Bhadrâsana What are the scriptures that contain detail about any Hata yoga asanas other than that are mentioned in the Hata Yoga above.
yoga asana hatha-yoga
share | improve this question
asked 6 hours ago
hanugm hanugm
3,593 1 13 38
...
Voor het gelijknamige metrostation, zie De Pijp (metrostation). De Pijp Wijk van Amsterdam Kerngegevens Gemeente Amsterdam Stadsdeel Zuid Coördinaten 52°21'11"NB, 4°53'46"OL Overig Postcode(s) 1072, 1073, 1074 De Pijp is een Amsterdamse wijk en een voormalig stadsdeel van Amsterdam, nu onderdeel van stadsdeel Zuid. Inhoud 1 Geschiedenis 2 Geografie 3 Bevolking 4 Economie 5 Cultuur, religie, overig 6 Trivia 7 Bekende mensen uit De Pijp 8 Canon van Amsterdam 9 Externe links 10 Bronnen 11 Noten Geschiedenis Plan Van Niftrik (1867). Plan Kalff (1877). Het Sarphatimonument in het Sarphatipark. Straatwandbeeld van de Pijp (Gerard Doustraat) De Eerste Jacob van Campenstraat bij de Ruysdaelkade. De Albert Cuypmarkt op de Albert Cuypstraat. De Tweede Jan van der Heijdenstraat. Wooncomplex uit de jaren 1920 aan het Thér...
Joseph Stallaert in zijn atelier Joseph Stallaert , Maternité Joseph Stallaert (Merchtem,19 maart 1825 – Elsene/Brussel, 24 november 1903) was een Belgisch kunstschilder. Inhoud 1 Levensloop 2 Leerlingen 3 Situering 4 Trivia 5 Musea en andere realisaties 6 Literatuur Levensloop De grootvader langs vaderszijde, Jan-Frans Stallaert was dichter en een amateur van de letterkunde, vooral van Cats en Vondel. De ouders waren nuchtere handelaars en de vader besliste dat zijn zoon in de zakenwereld zou gaan. Daarom plaatste hij hem op 15-jarige leeftijd in de leer bij een baas, toevallig een oom van de landschapschilder Edmond De Schampheleer. Met diens hulp kon Stallaert beginnen aan het waarmaken van zijn eigen droom : dank zijn De Schampheleer werd hij aanvaard in het vrij atelier van kunstschilder François-Joseph Navez. Na de dood van zijn vader gaf Stallaert zijn betrekking op en wijdde zich -volledig gemotiveerd- helemaal aan de schild...