Volkswagen Passat
































































Volkswagen Passat


B7 Trendline (2010-2013)

B7 Trendline (2010-2013)


Algemeen
Bedrijf
Volkswagen AG
Vlag van Duitsland Duitsland
Merk
Volkswagen
Vlag van Duitsland Duitsland
Productiejaren 1973—heden
Klasse
middenklasse
Koetswerkstijl

5-deurs sedan/variant

Basisprijs vanaf € 38.180,- in Nederland
€ 31.070,- in België
Voorganger
Volkswagen Type 4
Volkswagen Type 3
Volkswagen K70
Verwant

Audi A4
Volkswagen Golf VII
Škoda Superb 3e gen.

Soortgelijk

BMW 3-serie Touring
Citroën C5
Ford Mondeo
Opel Vectra

Ontwerper
Giorgetto Giugiaro
Luca Rezzonico
Herbert Schäfer
Walter de'Silva (CC)
Assemblage
Emden Vlag van Duitsland Duitsland
Kaloega Vlag van Rusland Rusland

Technisch
Platform MQB-platform
Layout

voorwielaandrijving






Portaal: 

Auto


De Volkswagen Passat is een middenklasse auto van het Duitse merk Volkswagen. Het model werd in 1973 geïntroduceerd en in verschillende vormen geproduceerd.


De naam Passat is gebaseerd op een wind, de passaatwind. Op de Europese en Noord-Amerikaanse markt is altijd de naam Passat gebruikt, maar in andere landen werd de auto ook wel Dasher, Santana, Quantum, Magotan of Corsar genoemd. De Passat is het belangrijkste model van Volkswagen, belangrijker dan de Golf. Het model was in 2006 met 725.000 verkochte auto's zelfs het succesvolste model van de hele Volkswagen Group. Van de Golf zijn in 2006 zo'n 9.000 auto's minder verkocht dan de Passat.




Inhoud






  • 1 Geschiedenis


  • 2 Passat B1 (1973-1980)


    • 2.1 Kenmerken


    • 2.2 Facelift


    • 2.3 Motoren




  • 3 Passat B2 (1980-1988)


    • 3.1 Kenmerken


    • 3.2 Motoren


    • 3.3 Uitvoeringen




  • 4 Passat B3 (1988-1993)


    • 4.1 Kenmerken


    • 4.2 Motoren




  • 5 Passat B4 (1993-1997)


    • 5.1 Uitvoeringen


    • 5.2 Motoren




  • 6 Passat B5 (1996-2005)


    • 6.1 Uitvoeringen


    • 6.2 Facelift (B5.5)


    • 6.3 Motoren




  • 7 Passat B6 (2005-2010)


    • 7.1 R36


    • 7.2 BlueMotion


    • 7.3 Motoren




  • 8 Passat B7 (2010-2013)


    • 8.1 Alltrack


    • 8.2 Motoren




  • 9 Passat B8 (2014-heden)


    • 9.1 Volkswagen Passat GTE


    • 9.2 Motoren




  • 10 Externe link





Geschiedenis


Het eerste model was min of meer een Audi 80 met een zogenaamde fastback, een schuin aflopende achtersteven. Binnen een jaar kwam er naast de twee- en vierdeursuitvoering ook een Variant-uitvoering (stationwagen). Hierna volgden nog de drie- en vijfdeursuitvoering. Het tweede model, vanaf bouwjaar 1980, kreeg al wat meer een eigen gezicht. In 1988 werd een splinternieuw model gepresenteerd, dat veel aerodynamischer was. Sindsdien heeft de Passat een kofferbak in plaats van een fastback. Hij werd meteen het vlaggenschip van Volkswagen. Dit model evolueerde langzaam tot 1998, toen bleek dat het model niet meer voldeed. De Variantversie verkocht zeer goed, maar de sedan helemaal niet. Het volledig nieuwe ontwerp sloeg in als een bom. In 2005 werd het nieuwste model Passat geïntroduceerd.


In 2014 introduceerde Volkswagen de Passat B8. Met dit model probeerde VW definitief door te breken in de zogeheten 'premiumklasse', waartoe onder andere de Mercedes C-Klasse, BMW 3-serie en de Audi A4 behoren.



Passat B1 (1973-1980)



Kenmerken











































Volkswagen Passat B1


Vw passat b1 v sst.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B1
Productiejaren 1973-1980
Koetswerkstijl

Hatchback

Ontwerper
Giorgetto Giugiaro
Layout

voorwielaandrijving

Overbrenging

4-traps handgeschakeld
3-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,200 × 1,620 × 1,360 m
Wielbasis 2470 mm





Portaal: 

Auto


De eerste Passat kwam in 1973 op de markt, met oorspronkelijk vijf carrosserievarianten: een twee- en vierdeurssedan, een drie- en vijfdeurshatchback en vijfdeursstationwagen (variant). Alle sedan- en hatchbacktypen hadden een achtersteven in moderne fastbackstijl, ontworpen door Giorgetto Giugiaro. Het was in feite een fastbackversie van de technisch identieke Audi 80.


Het motorgamma bestond uit viercilinder-OHC-motoren afkomstig van de Audi 80 en opgesteld in de lengterichting, zoals kenmerkend was voor Audi. De Passat had voorwielaandrijving met een handgeschakelde viertrapsversnellingsbak of een automatische drietrapsversnellingsbak. Aan de koplampen was te zien welke motorisering de Passat had: de lichtste motor had enkele ronde koplampen, alle S- en LS-uitvoeringen hadden rechthoekige koplampen, en het topmodel, de TS, had dubbele ronde koplampen.



Facelift


In 1978 kreeg de Passat een facelift. Met als argument verbeterde aerodynamica, had de voorrand van de motorkap een schuine rand gekregen. Uiterlijke wijzigingen waren onder andere: nieuwe kunststofbumpers, minder chroomaccenten, andere (rechthoekige) koplampen (luxueuzere versies kregen dubbele, ronde lampen), knipperlichten op de hoeken van de neus (in plaats van in de bumper) en andere achterlichten op de hatchbacks.


In het interieur was het nieuwe dashboard de opvallendste wijziging.




Motoren


Benzine



  • 1297 cc - 55 pk tot februari 1978

  • 1272 cc - 60 pk vanaf februari 1978

  • 1471 cc - 75 of 85 pk tot 1976

  • 1588 cc - 75, 85 of 110 pk vanaf 1976


Diesel


  • 1471 cc - 50 pk vanaf zomer 1978


Passat B2 (1980-1988)



Kenmerken











































Volkswagen Passat B2


VW Passat B2 front 20080312.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat 32B
Productiejaren 1980-1985
Koetswerkstijl

3/5 deurs Hatchback
Stationwagen

Ontwerper
Luca Rezzonico
Layout

voorwielaandrijving

Overbrenging

4 traps handgeschakeld


Afmetingen (L×B×H)
4,435 × 1,685 × 1,385 m
Wielbasis 2550 mm





Portaal: 

Auto











































Volkswagen Passat B2


Vw passat b2 2f v sst.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat 32B 2
Productiejaren 1985-1988
Koetswerkstijl

Hatchback
Sedan
Stationwagen

Ontwerper
Luca Rezzonico
Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

4/5-traps handgeschakeld
3-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,425 - 4,530 - 4,545 × 1,710 - 1,695 × 1,385 – 1,395 - 1,385 m
Wielbasis 2550 mm





Portaal: 

Auto


De tweede generatie Passat verscheen in oktober 1980 op het B2-platform. De auto was onmiddellijk herkenbaar als de Passat. Het model heeft intern de naam 32B. Van oktober 1980 tot maart 1988 is de Passat 32B geproduceerd als hatchback (3- en 5-deurs), stationwagen (Variant) en sedan (4-deurs). De 3-deurs hatchback is tot 1983/1984 leverbaar geweest. In januari 1985 kwam er een facelift van de Passat 32B. De meest in het oog springende verandering betrof de bumpers. Die liepen verder door aan de zijkant van de wagen. Daarnaast kregen de hatchbackmodellen een vrij grote zwarte achterspoiler, waren de gril en koplampen iets anders, en werden de achterlichten een stuk groter. Met de introductie van die facelift verdween ook de Volkswagen Santana van het toneel. De Santana (Passat met kofferbak) heette voortaan ook Passat. De Carat was een zeer luxe uitvoering en zeldzaam, net als de 3-deurs uitvoeringen. In Nederland zijn de modellen met 5-cilinder motoren sowieso zeldzaam, net als de 1,6-liter turbodiesel. De GL-uitvoeringen (alleen leverbaar met benzinemotor van 1,8, 2,0 of 2,2 liter en turbodieselmotor van 1,6 liter), GT-uitvoeringen en Syncro's zijn ook zeer schaars. De in Nederland meest voorkomende Passat 32B is die met een 1,6 literbenzinemotor met katalysator in basis- of CL-uitvoering. Het basismodel had niet eens een mistachterlicht. De verstralers aan de voorzijde, duidelijk zichtbaar aanwezig naast de koplampen op ieder model Passat 32B, werkten af fabriek alleen op de duurdere GL-uitvoeringen.


Er verschenen diverse actiemodellen, zoals de "Avance" in 1987, ter ere van het feit dat Volkswagen 40 jaar in Nederland gevestigd was. Het model had nogal karige extra's, zoals goedkoop ogende plastic wieldoppen, beklede binnenzijden van de deuren, groen getint glas, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, van binnen uit verstelbare spiegels, met zwarte folie beklede raamstijlen, in delen neerklapbare achterbank en geruite bekleding (Glencheckmotief). De 4-deurs Passat Avance Sedan had als extra ook sportstoelen. Het destijds in Duitsland verkrijgbare actiemodel "Trend" is praktisch identiek aan de Nederlandse Avance. De Trend had ook nog als extra bredere 185/70SR13-banden. Overigens waren alle Volkswagen personenauto's, van Polo tot Passat, in 1987 als Avance-uitvoering verkrijgbaar, allen met iets verschillende extra's, afhankelijk van het model. Heel veel nog in prima staat verkerende Passat's van het type 32B zijn in de jaren negentig naar onder andere Polen verdwenen. Het was typisch een exportauto. De zuinige Nederlander wilde wel een tweedehands Golf of Polo, maar geen grotere en comfortabeler rijdende Passat.


Het motorgamma was uitgebreider dan de eerste generatie en omvatte onder andere 5-cilinder benzinemotoren. De CL5- en GL5-uitvoeringen (tot 12/1984), hadden een 1921cc 5-cilinder motor met een vermogen van 115 pk en een carburateur. Vanaf 12/1984 heette de GL5 gewoon GL en had deze een 1994cc 5-cilindermotor met het Bosch K-Jetronic-injectiesysteem. Alleen aan de kilometerteller, de windvanger op de ruitenwisser (alleen aan de bestuurderskant) en aan de tweetonige claxon was de Passat met 5-cilinder motor te herkennen. Eind 1985 was ook een GT met een 2226cc 5-cilinder motor met 136pk leverbaar. Deze Passat had een topsnelheid van 198 km/u en sprintte in 9,5 seconden naar 100 km/u, waarmee het de snelste Passat 32B was. Dit was behoorlijk snel voor een redelijk grote, niet echt gestroomlijnde auto uit die tijd. De GT was later overigens een uitvoering die met meerdere motoren leverbaar was. Een Passat in GT-uitvoering is dus geen garantie voor een 5-cilinder benzinemotor met 136pk. Er waren ook Passats beschikbaar met VW's vierwielaandrijvingssysteem genaamd Syncro.



Motoren


Benzine


4-cilinder



  • 1.3 - 55 pk tot 07/83, motorcode FY

  • 1.3 - 60 pk van 08/83 - 07/86, motorcode EP

  • 1.6 - 85 pk 02/81 - 12/82, motorcode YP

  • 1.6 - 75 pk, motorcode DT

  • 1.6 - met katalysator 72 pk, motorcode RL

  • 1.8 - 90 pk, motorcode DS

  • 1.8 - met Bosch K-Jetronic 112 pk van 03/84 - 12/84, motorcode DZ

  • 1.8 - met katalysator en Bosch KE-Jetronic 90 pk, motorcode JN


5-cilinder



  • 1.9 - 5-cilinder met carburateur 115 pk, motorcode WN

  • 2.0 - 5-cilinder met Bosch K-Jetronic 115 pk, motorcode JS

  • 2.2 - 5-cilinder met Bosch K-Jetronic 136 pk, motorcode KV

  • 2.2 - 5-cilinder met katalysator en Bosch KE-Jetronic 115 pk, motorcode KX

  • 2.2 Syncro - 5-cilinder met katalysator en Bosch KE-Jetronic 120 pk, motorcode JT


Diesel

4-cilinder



  • 1.6 - 54 pk, motorcode CR (tot 7/82)

  • 1.6 - 54 pk, motorcode JK (vanaf 8/82)

  • 1.6 turbodiesel - 70 pk, motorcode CY



Uitvoeringen


Vanaf 12/84 waren de volgende uitvoeringen beschikbaar: basis, C (Santana CX), CL (LX), GL (GX), GT, en de Carat.



Passat B3 (1988-1993)



Kenmerken











































Volkswagen Passat B3


'90-'93 Volkswagen Passat Sedan.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B3
Productiejaren 1988-1993
Koetswerkstijl

Sedan
Stationwagen

Ontwerper
Herbert Schäfer
Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

5-traps handgeschakeld
4-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,575 × 1,705 × 1,430 – 1,460 m
Wielbasis 2625 mm





Portaal: 

Auto


De derde generatie van de Passat werd in 1988 geïntroduceerd. In Noord-Amerika was dit in 1990 en in Zuid-Amerika in 1995. Het model was helemaal veranderd ten opzichte van zijn voorgangers; de Passat was vanaf dat moment als gewone sedan en stationwagen te bestellen. Het ontbreken van de grille maakte de Passat een geheel andere auto.


Ditmaal maakte de Passat voor het eerst gebruik van een geheel door VW zelf ontworpen platform. Hoewel het platform B3 wordt genoemd volgens de VW platform-reeks, is het grotendeels gebaseerd op het kleinere A-platform van de Volkswagen Golf.


De ingespoten benzinemotoren leverden betere prestaties dan de eerdere motoren met carburateur. Ze werden dwars geplaatst als voorbereiding op de Syncrovierwielaandrijving. Het motorgamma omvatte onder andere een tweeliterzestienklepper en VW's nieuwe VR6-motor van 2,8 liter (die ook werd gebruikt in de Golf en Corrado). De G60-motor uit de Corrado werd in 1990 ook leverbaar in de Passat, deze werd standaard als Syncro geleverd. De Passat begon in de CL-uitvoering, opgevolgd door de GL, met als topper de GT-uitvoering.



Motoren


Gegevens van de basismodellen:[1]


Benzine




























































































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.6 1.595 cm³ 4-in-lijn 8V 72 pk 125 Nm 16,1 sec 169 km/h 16,3 sec 161 km/h 1988 - 1990
1.8 1.781 cm³ 4-in-lijn 8V 75 pk 140 Nm 15,5 sec 171 km/h 15,8 sec 165 km/h 1990 - 1993
1.8 1.781 cm³ 4-in-lijn 8V 90 pk 142 Nm 13,7 sec 177 km/h 14,0 sec 173 km/h 1988 - 1993
1.8 1.781 cm³ 4-in-lijn 8V 107 pk 154 Nm 11,7 sec 190 km/h 11,9 sec 184 km/h 1988 - 1990

2.0[2]
1.984 cm³ 4-in-lijn 8V 115 pk 166 Nm 11,3 sec 195 km/h 11,5 sec 191 km/h 1990 - 1993
2.0 16V 1.984 cm³ 4-in-lijn 16V 136 pk 180 Nm 10,2 sec 206 km/h 10,4 sec 200km/h 1988 - 1993
G60 SYNCRO 1.781 cm³ 4-in-lijn 8V 160 pk 225 Nm 9,6 sec 215 km/h 9,8 sec 210 km/h 1990 - 1992
VR6 2.792 cm³ VR6 12V 174 pk 240 Nm 8,2 sec 224 km/h 8,3 sec 218 km/h 1991 - 1993

Diesel



























































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.9 D 1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 68 pk 127 Nm 19,0 sec 160 km/h 19,4 sec 155 km/h 1988 - 1993
1.9 TD KAT 1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 75 pk 140 Nm 17,7 sec 165 km/h 18,0 sec 160 km/h 1991 - 1993
1.6 TD 1.588 cm³ 4-in-lijn 8V 80 pk 152 Nm 16,0 sec 170 km/h 16,2 sec 164 km/h 1988 - 1993


Passat B4 (1993-1997)











































Volkswagen Passat B4


VW Passat 1996 NA TDI f.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B4
Productiejaren 1993-1997
Koetswerkstijl

Sedan
Stationwagen

Ontwerper
Herbert Schäfer
Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

5-traps handgeschakeld
4-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,605 - 4,595 × 1,720 × 1,430 – 1,445 m
Wielbasis 2625 mm





Portaal: 

Auto


De vierde generatie van de Passat was technisch bijna identiek aan de derde, behalve de draagarmen en de buitenpanelen. De duidelijkste verandering was de terugkeer van de grille, die overeenkomt met de modellen uit dezelfde generatie, zoals Golf III. Ook het interieur was bijgewerkt met beter veiligheidsmateriaal, waaronder dubbele airbags vóór.


De Passat was voor het eerst beschikbaar met een TDI-dieselmotor in de vorm van een 1,9 literviercilinder van 90 pk. Deze had een U.S. EPA-brandstofproductiviteitsscijfer voor de sedan van 5,2 liter op 100 km, gecombineerd met een 70 literbrandstoftank, wat een actieradius van ruim 1300 km opleverde. Hierdoor is deze TDI-versie zeer geliefd in de VS, waardoor de prijs van een tweedehands exemplaar hoog ligt. De B4 TDI-stationwagen is zelfs nog zeldzamer: er zijn van 1996 tot 1997 nog geen 1000 exemplaren naar de VS verscheept.



Uitvoeringen


In Nederland waren de L, CL, GL, GT en de VR6 Exclusiv beschikbaar. Bepaalde motoren waren leverbaar in verschillende uitvoering, sommige enkel maar in één uitvoering (landafhankelijk). De 2.0 8V was in Nederland verkrijgbaar in de CL-, GL- en GT-uitvoering, terwijl de 2.0 16V alleen in de GT-uitvoering te bestellen was. In Duitsland was bijvoorbeeld de VR6 wel als GL te bestellen, in Nederland echter alleen in de VR6 Exclusiv-uitvoering. In de Verenigde Staten waren slechts drie uitvoeringen beschikbaar, de GLS, GLX en de TDI. De GLX beschikte over VW's VR6-motor van 2,8 liter. De GLS had een tweeliterachtklepper en de TDI een 1,9 literturbodiesel.



Motoren


Gegevens van de basismodellen:[1]


Benzine



































































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.8 1.781 cm³ 4-in-lijn 8V 75 pk 140 Nm 16,3 sec 169 km/h 16,7 sec 164 km/h 1993 - 1997
1.8 1.781 cm³ 4-in-lijn 8V 90 pk 145 Nm 14,4 sec 178 km/h 14,7 sec 173 km/h 1993 - 1997

2.0[2]
1.984 cm³ 4-in-lijn 8V 115 pk 166 Nm 11,8 sec 195 km/h 12,0 sec 190 km/h 1993 - 1997
2.0 1.984 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 180 Nm 9,7 sec 213 km/h 9,9 sec 207 km/h 1993 - 1994
2.8 VR6 2.792 cm³ VR6 12V 174 pk 235 Nm 8,7 sec 224 km/h 8,9 sec 218 km/h 1993 - 1997
2.9 VR6 SYNCRO 2.861 cm³ VR6 12V 184 pk 245 Nm - - 9,2 sec 218 km/h 1994 - 1997

Diesel



























































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.9 TD 1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 75 pk 150 Nm 18,0 sec 165 km/h 18,3 sec 160 km/h 1993 - 1997
1.9 TDI 1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 90 pk 202 Nm 14,1 sec 178 km/h 14,4 sec 173 km/h 1993 - 1996
1.9 TDI 1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 110 pk 235 Nm 11,9 sec 193 km/h 12,1 sec 188 km/h 1996 - 1997


Passat B5 (1996-2005)











































Volkswagen Passat B5


98-01 Volkswagen Passat Wagon.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B5 (3B)
Productiejaren 1996-2000
Koetswerkstijl

Sedan
Stationwagen

Ontwerper
Herbert Schäfer
Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

5/6-traps handgeschakeld
4/5-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,675 - 4,669 × 1,740 × 1,459 – 1,496 m
Wielbasis 2703 mm





Portaal: 

Auto













































Volkswagen Passat B5.5


Volkswagen Passat B5 front 20070323.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B5.5 (3BG)
Productiejaren 2000-2005
Koetswerkstijl

Sedan
Stationwagen

Ontwerper
Herbert Schäfer
Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

5/6-traps handgeschakeld
4/5-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,703 - 4,682 × 1,740 × 1,462 – 1,498 m
Wielbasis 2703 mm





Portaal: 

Auto


De geheel nieuwe vijfde generatie van de Passat verscheen in 1996 in Europa (type 3B) en kwam in 1998 in Noord-Amerika beschikbaar. Hij deelde zijn B5-platform met de Audi A4, waardoor de motoren weer in de lengterichting geplaatst moesten worden.


Met de Passat B5 ging Volkswagen over op een nieuwe ontwerpstijl, die voor het eerst te zien was op de Concept 1. Dit ontwerp kwam ook terug in de andere modellen van dezelfde generatie, zoals de Bora, de Golf IV en de Polo IV. De ronde lijnen en de platte voorruit verlaagden de luchtweerstand, wat leidde tot een extreem lage luchtweerstandcoëfficiënt, die geschat wordt op 0,27 (sedan). Dit was zelfs nog lager dan recentere sportwagens zoals de Corvette C6, die geschat wordt op 0,29.


De auto had een viervoudige voorwielophanging en om tractieproblemen op gladde oppervlakten tegen te gaan, werd later een Torsen-vierwielaandrijvingssysteem geïntroduceerd. Dit was hetzelfde Torsensysteem als dat van de A4 en A6 en werd eerst nog Syncro genoemd, wat later veranderde in 4Motion. Het motorgamma bestond uit onder andere een 1,6 literbenzinemotor, een 1,8-liter met turbo en 5 kleppen per cilinder die 150 pk leverde, een 1,8 litermotor met 5 kleppen per cilinder die 125 pk levert, en een 2,8 liter-V6, eveneens met 5 kleppen per cilinder, afkomstig van Audi, die 193 pk levert. Volkswagen was genoodzaakt deze V6 toe te passen omdat de VR6 niet geschikt was om in de lengterichting te plaatsen. Voor het eerst was de Passat ook beschikbaar met zescilinderdieselmotor, die ook gebruikt werd bij Audi. Het gaat hier om de V6-turbodiesel van 2,5 liter met directe brandstofinspuiting.



Uitvoeringen


Modellen in Europa en Ierland werden verkocht onder VW's "lifestyle"-niveaus. Dit waren de Comfortline-, Trendline- en Highline-uitvoering. De modellen werden in het Verenigd Koninkrijk onder de niveaus E, S, Sport, SE, V5 en V6 verkocht. Noord-Amerika kende de uitvoeringen GL, GLS, GLX en W8.



Facelift (B5.5)


In 2001 kreeg de Passat een facelift (type 3BG) die grotendeels beperkt bleef tot de buitenkant, met onder andere een nieuwe voorbumper, nieuwe voor- en achterlichten en chromen strippen langs de zijramen en stootranden. Hierdoor zag de auto er wat eigentijdser uit. De TDI-motoren met verdeelpomp werden vervangen door motoren met Volkswagens geavanceerde pompverstuivertechniek, welke in samenwerking met Bosch was ontwikkeld.


Eind 2001 werd voor het eerst een achtcilindermotor voor de Passat geïntroduceerd. Dit was een W8-motor van 4 liter en 275 pk. Deze auto had 4Motion-vierwielaandrijving en kon met een zesversnellingsbak of met een vijftraps-Tiptronic-automaat geleverd worden. De W8-motor was volgens hetzelfde principe als de W12 in de Phaeton en de W16 van de Bugatti Veyron EB16.4. De auto was te herkennen aan het W8-embleem in de grille, twee dubbele uitlaten, de chromen strippen onder de achterlichten en de 17 inch velgen. De motor werd in 2004 alweer van de markt gehaald wegens het geringe aantal verkochte exemplaren.


In 2004 werd een nieuwe dieselmotor op de markt gebracht. Dit was een nieuw ontwikkelde TDI-motor van 2,0 liter met pompverstuivertechniek en roetfilter die 136 pk leverde. Deze motor is maar in een aantal landen verschenen en werd slechts korte tijd verkocht, waardoor hij vrij zeldzaam is. De 2.0 TDI is bijvoorbeeld nooit naar Nederland gehaald, omdat de Volkswagen importeur geen markt in de auto zag.


In China werd in 1999 een verlengde wielbasis van de Passat geïntroduceerd door Shanghai-Volkswagen, die tevens als basis diende voor de Škoda Superb. Bij beide was het platform 100 mm langer dan bij de oorspronkelijke Passat. Een bijgewerkte versie verscheen in 2005 onder de naam Passat Lingyu.



Motoren


Gegevens van de basismodellen:[1]


Benzine



































































































































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.6 1.595 cm³ 4-in-lijn 8V 101 pk 140 Nm 12,5 sec 192 km/h 13,1 sec 186 km/h 1996 - 2000
1.6 1.595 cm³ 4-in-lijn 8V 102 pk 148 Nm 12,7 sec 192 km/h 13,3 sec 185 km/h 2000 - 2005

1.8[3]
1.781 cm³ 4-in-lijn 20V 125 pk 173 Nm 11,1 sec 206 km/h 11,3 sec 199 km/h 1996 - 2000
1.8T 1.781 cm³ 4-in-lijn 20V 150 pk 210 Nm 8,9 sec 223 km/h 9,1 sec 217 km/h 1996 - 2000
1.8T 1.781 cm³ 4-in-lijn 20V 150 pk 210 Nm 9,2 sec 221 km/h 9,4 sec 214 km/h 2000 - 2005

2.0[4]
1.984 cm³ 4-in-lijn 8V 115 pk 172 Nm 11,2 sec 200 km/h 11,5 sec 194 km/h 2000 - 2005
2.0 1.984 cm³ 4-in-lijn 20V 130 pk 195 Nm 9,9 sec 210 km/h 10,3 sec 204 km/h 2001 - 2005

2.3 VR5[3]
2.327 cm³ VR5 10V 150 pk 205 Nm 8,9 sec 223 km/h 9,1 sec 217 km/h 1997 - 2000

2.3 V5[4]
2.327 cm³ VR5 20V 170 pk 220 Nm 9,1 sec 228 km/h 9,4 sec 221 km/h 2000 - 2004

2.8 V6[5][3]
2.771 cm³ V6 30V 193 pk 280 Nm 7,7 sec 238 km/h 7,9 sec 232 km/h 1997 - 2005
4.0 W8 4Motion 3.999 cm³ W8 32V 275 pk 370 Nm 6,5 sec 250 km/h[6]
6,8 sec 250 km/h[6]
2001 - 2004

Diesel









































































































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.9 TDI 1.896 cm3 4-in-lijn 8V 90 pk 210 Nm 13,5 sec 184 km/h 13,8 sec 178 km/h 1996 - 2000

1.9 TDI[7]
1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 100 pk 250 Nm 12,4 sec 191 km/h 12,8 sec 184 km/h 1999 - 2005

1.9 TDI[7][3]
1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 110 pk 235 Nm 11,5 sec 196 km/h 11,7 sec 189 km/h 1996 - 2000

1.9 TDI[8][3]
1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 115 pk 285/310 Nm 10,7 sec 200 km/h 11,0 sec 194 km/h 1998 - 2000

1.9 TDI[8][4]
1.896 cm³ 4-in-lijn 8V 130 pk 285/310 Nm 9,9 sec 208 km/h 10,2 sec 201 km/h 2000 - 2003

2.0 TDI DPF[9]
1.968 cm³ 4-in-lijn 8V 136 pk 335 Nm 9,8 sec 211 km/h 10,0 sec 205 km/h 2003 - 2005

2.5 V6 TDI[3]
2.496 cm³ V6 24V 150 pk 310 Nm 9,4 sec 220 km/h 9,6 sec 214 km/h 1998 - 2003

2.5 V6 TDI[4]
2.496 cm³ V6 24V 163 pk 350 Nm 9,1 sec 225 km/h 9,3 sec 222 km/h 2003 - 2005
2.5 V6 TDI 4Motion 2.496 cm³ V6 24V 180 pk 370 Nm 8,7 sec 226 km/h 8,9 sec 223 km/h 2003 - 2005


Passat B6 (2005-2010)







































Volkswagen Passat B6


Volkswagen Passat B6.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B6
Productiejaren 2005-2010
Koetswerkstijl

Sedan
Stationwagen
vierdeurscoupé

Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

5/6-traps handgeschakeld
6-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,765 - 4,774 × 1,832 × 1,472–1,517 m
Wielbasis 2710 2709 mm





Portaal: 

Auto


De zesde generatie van de Passat werd in 2005 onthuld op de Autosalon van Genève. In tegenstelling tot zijn voorgangers deelt de Passat B6 zijn platform niet met de Audi A4. Het nieuwe platform, PQ46 genaamd, is gebaseerd op het platform van de Golf V, waardoor hij weer dwarsgeplaatste motoren heeft en zo een automatische versnellingsbak van het type DSG kon worden toegepast. Hoewel dit model wel B6 wordt genoemd, is dit niet het geval. Vaak wordt een en ander verward met de Audi A4, die wel op het B6-platform staat. Dit gebeurde al eens eerder in de geschiedenis met de B3 en B4, welke ook geen relatie hadden met het Audiplatform.


De ontwerpstijl is afkomstig van VW's topklassemodel Phaeton, waar de Passat B5.5 ook al trekjes van had. Hoewel het nieuwe ontwerp enigszins controversieel is, verkoopt hij zelfs nog beter dan het vorige model.


Bij het 4Motion-vierwielaandrijvingsysteem werd overgestapt van het Torsen-middendifferentieel van de B5 naar een Haldexkoppeling. Deze Haldexkoppeling kan een groter krachtenverschil aan, zodat zelfs tot 100% van alle kracht naar één as gestuurd kan worden, terwijl de Torsen maximaal 66:34 of 34:66 aankon.


Begin 2008 werd de Passat CC onthuld, die in de zomer van 2008 leverbaar werd. Dit is een vierdeurscoupé die gebruikmaakt van het onderstel van de Passat. De Passat CC heeft vier afzonderlijke zitplaatsen en is luxueuzer uitgerust.




Volkswagen Passat R36 Variant


De benzinemotoren maken gebruik van Fuel Stratified Injection, waarbij de brandstof direct wordt ingespoten voor een gunstiger brandstofverbruik. Het motorgamma bestaat uit een 1,6 literviercilinder tot een VR6-motor van 3,6 liter. De dieselmotoren zijn een 1,9-liter van 105 pk en een 2,0-liter van 140 en 170 pk, allen met pompverstuivertechniek. De 170 pk-versie kwam in 2006 met pïezo-injectoren op de markt. In februari 2008 werd de 2.0 TDI van 140 pk met pompverstuiverinspuiting vervangen door één met common-rail-inspuiting, die al eerder debuteerde in de Volkswagen Tiguan, eveneens met 140 pk. Met de vernieuwde inspuiting ligt het verbruik van de motor gemiddeld 6% lager en stoot hij 6,9% minder uit.


Hoewel de VR6-motor van 3,2 liter en 250 pk het predicaat FSI draagt, is niet zeker of hij daadwerkelijk ook directe benzine-inspuiting heeft, aangezien de motor in andere VAG-modellen geen FSI heeft.



R36


In september 2007 werd op de Internationale Automobilausstellung in Frankfurt de Passat R36 gepresenteerd. Dit sportmodel heeft de VR6-motor van 3,6 liter (die onder meer in de Touareg en de Amerikaanse Passat wordt gebruikt), die in de R36 300 pk levert, waarmee de Variant in 5,8 seconden naar de 100 km/h sprint. Echter heeft Volkswagen weinig haast met de levering van dit model, waardoor deze al een jaar is uitgesteld. De oorzaak hiervan zou zijn dat de rijeigenschappen niet naar tevredenheid waren en dat de wagen de gemiddelde CO2-uitstoot van Volkswagen te veel zou verhogen, waardoor het "groene" imago van het merk aangetast zou worden.



BlueMotion


Ook kwam er in 2007 een extra zuinige BlueMotion-versie om de markt met een TDI-dieselmotor van 1,9 liter, die 105 pk levert en in de testcyclus gemiddeld 5,1 liter brandstof per 100 kilometer verbruikt (1:19,6). Door de 70 literbrandstoftank heeft de auto een actieradius van maximaal 1350 kilometer. Deze waarde werd bereikt door onder meer het stationair toerental van de motor te verlagen van 830 tpm tot 730 tpm en de schakeloverbrengingen te verlengen. Daarnaast werd de auto voor met 15 mm en achter met 8 mm verlaagd, wat de aerodynamica ten goede komt.


In 2008 werd deze vervangen door een 2,0-liter, en eind 2009 werd deze vervangen door een common-rail-TDI van 1,6 liter, 105 pk en 250 Nm.



Motoren


Gegevens van de basismodellen:[1]


Benzine









































































































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.4 TSI 1.390 cm³ 4-in-lijn 16V 122 pk 210 Nm 10,5 sec 203 km/h 10,8 sec 200 km/h 2008 - 2010
1.4 TSI Bluemotion 1.390 cm³ 4-in-lijn 16V 122 pk 210 Nm 10,3 sec 205 km/h 10,6 sec 202 km/h 2009 - 2010
1.6 1.595 cm³ 4-in-lijn 8V 102 pk 148 Nm 12,4 sec 200 km/h 12,8 sec 187 km/h 2005 - 2010
1.6 FSI 1.595 cm³ 4-in-lijn 16V 116 pk 155 Nm 11,4 sec 200 km/h 11,7 sec 197 km/h 2005 - 2009
1.8 TSI 1.798 cm³ 4-in-lijn 16V 160 pk 250 Nm 8,6 sec 220 km/h 8,8 sec 217 km/h 2008 - 2010

2.0 FSI[10]
1.984 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 200 Nm 9,4 sec 213 km/h 9,6 sec 210 km/h 2005 - 2008
2.0 T(F)SI 1.984 cm³ 4-in-lijn 16V 200 pk 280 Nm 7,6 sec 235 km/h 7,7 sec 232 km/h 2005 - 2010
3.2 V6 FSI 4Motion 3.189 cm³ VR6 24V 250 pk 320 Nm 6,9 sec 246 km/h 7,2 sec 243 km/h 2005 - 2010
R36 4Motion 3.597 cm³ VR6 24V 300 pk 350 Nm 5,6 sec 250 km/h[6]
5,8 sec 250 km/h[6]
2008 - 2010

Aardgas

































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.4 TSI Ecofuel 1.390 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 220 Nm 9,8 sec 213 km/h 9,9 sec 210 km/h 2009 - 2010

Diesel















































































































































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen Voeding
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.9 TDI 1.896 cm³ 4-in-lijn 8V Pompverstuivers 105 pk 250 Nm 12,4 sec 188 km/h 12,4 sec 185 km/h 2005 - 2008
1.9 TDI BlueMotion 1.896 cm³ 4-in-lijn 8V Pompverstuivers 105 pk 250 Nm 12,1 sec 193 km/h 12,4 sec 190 km/h 2007 - 2008
1.6 TDI BlueMotion 1.598 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 105 pk 250 Nm 12,4 sec 193 km/h 12,7 sec 190 km/h 2009 - 2010
2.0 TDI 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 110 pk 250 Nm 11,8 sec 192 km/h 12,0 sec 190 km/h 2008 - 2010
2.0 TDI BlueMotion 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 110 pk 250 Nm 11,7 sec 198 km/h 11,9 sec 196 km/h 2008 - 2010

2.0 TDI[4]
1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Pompverstuivers 140 pk 320 Nm 9,8 sec 209 km/h 10,1 sec 206 km/h 2005 - 2008

2.0 TDI[4]
1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 140 pk 320 Nm 9,8 sec 209 km/h 10,1 sec 206 km/h 2008 - 2010
2.0 TDI Bluemotion 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 140 pk 320 Nm 9,8 sec 210 km/h 10,1 sec 208 km/h 2010 - 2010
2.0 TDI BlueTDI 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 143 pk 350 Nm 9,9 sec 210 km/h 10,1 sec 206 km/h 2009 - 2010
2.0 TDI 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Pompverstuivers 170 pk 350 Nm 8,6 sec 223 km/h 8,8 sec 220 km/h 2006 - 2008

2.0 TDI[11]
1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 170 pk 350 Nm 8,6 sec 223 km/h 8,8 sec 220 km/h 2008 - 2010


Passat B7 (2010-2013)







































Volkswagen Passat B7


Volkswagen Passat 1968 cc low em registered April 2011.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B7
Productiejaren 2010-2013
Koetswerkstijl

Sedan
Stationwagen

Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

6-traps handgeschakeld
6/7-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,769 × 1,820 × 1,470–1,517 m
Wielbasis 2712 - 2709 mm





Portaal: 

Auto




Volkswagen Passat Alltrack


De zevende generatie van de Passat werd in oktober 2010 voorgesteld op de Mondial de l'Automobile in Parijs. Het gaat hierbij om een ingrijpende facelift/modernisering van het B6-model. De Passat werd aangepast aan het huidige familiegezicht van Volkswagen. De eerste modellen verschenen eind 2010 op de weg. Nieuwe verkrijgbare opties zijn een inklapbare trekhaak, navigatiesysteem met verkeersbordherkenningssysteem, Easy Open voor de achterklep, Adaptive Cruise Control en vermoeidheidsherkenning.


Op 12 januari 2011 onthulde Volkswagen of America zijn versie van de Volkswagen Passat. Aanvankelijk had deze auto de codenaam NMS, New Midsize Sedan. In de basis de Europese versie van de auto, maar dan met goedkopere onderdelen en versimpelde techniek. Geen exterieur deel is hetzelfde. Ook is de auto maar met drie motoren leverbaar: De 2.5 5-cilinder 170 pk, eventueel met automaat, een 2.0 Clean Diesel TDI AdBlue-motor met 140 pk en 6 versnellingen of 6-versnellingen-DSG. Tot slot de topmotorisering met 3.6 liter VR6 met 280 pk en 6-versnellingen-DSG. Optioneel in de Amerikaanse versie is een geluidsysteem van Fender. In de Europese versies is dit DynAudio. De eerste Passats in Amerika werden geleverd in 1987, en sinds die tijd zijn er 700.000 stuks verkocht in dat land. De productie van de jongste versie vindt plaats in de Amerikaanse Volkswagen-fabriek in Chattanooga (Tennessee).



Alltrack


In 2012 kwam Volkswagen met zijn eigen variant van de Audi Allroad, de Passat Variant Alltrack.



Motoren


Gegevens van de basismodellen:[1]


Benzine





















































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.4 TSI 1.390 cm³ 4-in-lijn 16V 122 pk 200 Nm 10,3 sec 205 km/h 10,6 sec 202 km/h 2010 - 2014
1.4 TSI 1.390 cm³ 4-in-lijn 16V 160 pk 250 Nm 8,5 sec 220 km/h 8,7 sec 218 km/h 2012 - 2014
1.8 TSI 1.798 cm³ 4-in-lijn 16V 160 pk 250 Nm 8,5 sec 220 km/h 8,7 sec 218 km/h 2010 - 2012
2.0 TSI[12] 1.984 cm³ 4-in-lijn 16V 210 pk 280 Nm 7,6 sec 238 km/h 7,7 sec 235 km/h 2010 - 2014
3.6 V6 4Motion 3.598 cm³ VR6 24V 300 pk 350 Nm 5,5 sec 250 km/h[6]
5,7 sec 250 km/h[6]
2011 - 2014

Aardgas

































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.4 TSI Ecofuel 1.390 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 220 Nm 9,8 sec 214 km/h 9,9 sec 212 km/h 2010 - 2014

Diesel



























































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen Voeding
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.6 TDI BlueMotion 1.598 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 105 pk 250 Nm 12,2 sec 198 km/h 12,5 sec 196 km/h 2010 - 2014

2.0 TDI BMT[4]
1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 140 pk 320 Nm 9,8 sec 213 km/h 10,0 sec 210 km/h 2010 - 2014
2.0 TDI BlueTDI 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 140 pk 320 Nm 9,9 sec 213 km/h 10,0 sec 210 km/h 2011 - 2014

2.0 TDI BMT[4]
1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 170 pk 350 Nm 8,6 sec 227 km/h 8,8 sec 224 km/h 2010 - 2013

2.0 TDI BMT[4]
1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 177 pk 380 Nm 8,4 sec 227 km/h 8,6 sec 224 km/h 2013 - 2014


Passat B8 (2014-heden)







































Volkswagen Passat B8


VW Passat Variant Comfortline (B8) – Frontansicht, 3. April 2015, Düsseldorf.jpg
Merk
Volkswagen

Type Passat B8
Productiejaren 2013-heden
Koetswerkstijl

Sedan
Stationwagen

Layout

voorwielaandrijving vierwielaandrijving

Overbrenging

6-traps handgeschakeld
6/7-traps automaat


Afmetingen (L×B×H)
4,767 × 1,832 × 1,461–1,477 m
Wielbasis 2791 mm





Portaal: 

Auto




Limousine voorzijde




Limousine achterzijde




Variant achterzijde




Limousine GTE




Variant GTE


De achtste generatie Passat werd in Europa vanaf 2014 geproduceerd. Het model is gebaseerd op het MQB platform (Modularer Querbaukasten, modulair systeem).


De Passat is verkrijgbaar in de uitvoeringen Trendline, Comfortline en Highline. Daarnaast zijn er ook tijdelijke actiemodellen geweest zoals de Business Edition, Business Edition R, Connected Series en Connected Series Plus. Ook is er een GTE uitvoering, deze is alleen leverbaar als Plug In Hybride.


De krachtigste motor is een 2.0 BiTDI met een vermogen van 240 pk welke standaard voorzien is van vierwielaandrijving en een 7-traps DSG.[13]


Enkele innovaties van dit model zijn:



  • LED koplampen

  • Front Assist anti-aanrijdingssysteem

  • Adaptive cruise control

  • Lane, side en trailer assist

  • Detectie slaperigheid van bestuurder

  • Active Info Display, een digitaal instrumentenpaneel waar o.a. de navigatiekaart kan worden weergegeven

  • Area view, 360° zicht rondom de auto op het navigatiesysteem



Volkswagen Passat GTE


Dit is een speciale plug-in-hybrideversie en werd onthuld tijdens de Mondial de l'Automobile in Parijs in 2014. Van de Passat GTE bestaat een sedan- en variantuitvoering.
De GTE is herkenbaar aan de blauwe sierlijst in de grille, specifieke ledverlichting in de bumper en heeft blauwe remklauwen. Tevens zijn er blauwe accenten in het interieur verwerkt. De Volkswagen Passat GTE is voorzien van een 115 kW/156 pk sterke 1,4-liter TSI-benzinemotor die samenwerkt met een elektromotor van 85 kW/115 pk. Het gezamenlijk piekvermogen is 160 kW/218 pk en maximaal 400 Nm koppel. Een zestraps DSG-transmissie is standaard. De elektromotor wordt gevoed door een lithium-ion-accu met een capaciteit van 9,9 kWh. In ‘e-mode’ kan de Passat GTE een afstand van maximaal vijftig kilometer volledig elektrisch rijden. De ‘elektrische’ maximumsnelheid bedraagt 130 km/h. Het stopcontact voor het opladen van de accu bevindt zich rechts naast het Volkswagen logo achter een klepje in de gril.



Motoren


Gegevens van de basismodellen:[1]


Benzine





















































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.4 TSI 1.395 cm³ 4-in-lijn 16V 125 pk 200 Nm 9,7 sec 208 km/h 9,9 sec 206 km/h 2014 - 2018
1.4 TSI ACT 1.395 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 250 Nm 8,4 sec 220 km/h 8,6 sec 218 km/h 2014 - 2018
1.5 TSI 1.498 cm³ 4-in-lijn 16V 150 pk 250 Nm 8,4 sec 215 km/h 8,6 sec 213 km/h 2018 - heden
1.8 TSI 1.798 cm³ 4-in-lijn 16V 180 pk 250 Nm 7,9 sec 232 km/h 8,1 sec 230 km/h 2015 - 2016
2.0 TSI 4Motion 1.984 cm³ 4-in-lijn 16V 280 pk 350 Nm 5,5 sec 250 km/h[6]
5,7 sec 250 km/h[6]
2015 - 2018

PHEV

































Type Motor Vermogen gecombineerd Koppel gecombineerd Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
GTE 1.390 cm³ 4-in-lijn 16V 218 pk 400 Nm 7,4 sec 225 km/h 7,6 sec 225km/h 2015 - 2018

Diesel













































































Type Motor Vermogen Koppel Sedan Variant Jaartal
Inhoud Cilinders Kleppen Voeding
0-100 km/h Topsnelheid
0-100 km/h Topsnelheid
1.6 TDI BMT 1.598 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 120 pk 250 Nm 10,8 sec 210 km/h 11,0 sec 204 km/h 2014 - 2018
2.0 TDI BMT 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 150 pk 340 Nm 8,7 sec 220 km/h 8,9 sec 218 km/h 2014 - heden
2.0 TDI BMT 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 190 pk 400 Nm 7,9 sec 237 km/h 8,1 sec 235 km/h 2014 - 2016
2.0 TDI BMT 4Motion 1.968 cm³ 4-in-lijn 16V Common Rail 240 pk 500 Nm 6,1 sec 240 km/h 6,3 sec 238 km/h 2014 - 2018


Externe link




  • Officiële website[dode link]

  • Volkswagen Passat Forum















Popular posts from this blog

Knooppunt Holsloot

Altaar (religie)

Gregoriusmis