Kōtō (江東区, ,Kōtō-ku) is een van de 23 speciale wijken van Tokio. Koto heeft het statuut van stad en noemt zich in het Engels ook Kōtō City. In 2008 had de wijk 442.271 inwoners. De bevolkingsdichtheid bedroeg 11.070 inw./km². De oppervlakte van de wijk is 39,48 km².
Inhoud
1Geografie
2Geschiedenis
3Economie
4Externe links
Geografie
Kōtō ligt in het oosten van Tokio, tussen de Sumidagawa in het westen en de Arakawa in het oosten. De wijk grenst aan de wijken Chūō en Edogawa. Enkele grote districten in Kōtō zijn Kameido, Kiba, Kiyosumi, Monzen-nakachō, Shirakawa, en Toyosu.
Kōtō ligt aan de Baai van Tokio. De districten Ariake en Aomi, die onderdeel uitmaken van het eiland Odaiba, vallen ook onder Kōtō.
Veel van het land in Kōtō is staats- of privé-eigendom. Er staan nog maar weinig tempels en schrijnen.
Sinds 20 april 1989 is Kōtō een zusterwijk van Surrey, Brits-Columbia, Canada.
Geschiedenis
Het westelijke deel van Kōtō was oorspronkelijk deel van de wijk Fukagawa. Deze wijk werd zwaar getroffen tijdens de Aardbeving in Kanto 1923 en bombardementen tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De huidige wijk ontstond op 15 maart 1947, toen de wijken Fukagawa en Jōtō werden samengevoegd.
Economie
Ibex Airlines heeft haar hoofdkwartier in Kōtō. Ook Sony heeft een grote vestiging in Kōtō, te weten in het Ariake Business Center.
Externe links
Officiële site
Mediabestanden
Commons heeft mediabestanden in de categorie Kōtō .
Knooppunt Holsloot Kenmerken Wegen A37 × N34 Type knooppunt klaverblad Portaal Verkeer & Vervoer Knooppunt Holsloot is een verkeersknooppunt op de kruising van de autosnelweg A37 en de N34 in Drenthe, tussen Emmen en Coevorden. Oorspronkelijk was deze aansluiting een afritconstructie van het type Haarlemmermeeraansluiting, zoals bij Knooppunt Hooipolder. Sinds 2002 is het knooppunt omgebouwd tot een volledig klaverblad. Als noviteit werd hier voor het eerst gebruikgemaakt van dimbare verlichting in plaats van de normale vaste tijden waarop de verlichting aan en uit gaat, wat een grote kostenbesparing opleverde. [1] Dat Holsloot als volwaardig knooppunt is uitgevoerd, waarbij alle verkeersstromen en afbuigingen ononderbroken kunnen doorgaan, is uitzonderlijk. Het betreft hier namelijk een aansluiting tussen een autosnelweg en niet-snelweg. Een vergelijkbare situatie treft men nabij Hoensbroek bij het knooppunt Ten Esschen. Aa...
Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort bij de kruising met de Zoutmanstraat, gezien vanuit de toren van het Haganum Geografische informatie Locatie Den Haag, Nederland Lengte 6 km Algemene informatie Aangelegd in 1875-1960 Bebouwing woningen Opvallende gebouwen 20 rijksmonumenten Openbaar vervoer tram Portaal: Nederland De Chinese Muur en het einde van de Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort in Den Haag is met een lengte van 5800 meter [1] de langste laan (maar niet de langste straat of weg) van Nederland. Aan de kant van de lage huisnummers zet de Laan van Meerdervoort zich voort in de Javastraat en vervolgens de Wassenaarseweg, wat de totale lengte op 8,5 km brengt. De Laan van Meerdervoort, voorheen 'Dekkerslaantje', is naar een oude boerderij buiten de Haagse grachtengordel genoemd. Daar bevindt zich thans de buurt Willemspark. De boerderij lag ongeveer ter hoogte van het huidig...