De prefectuur Saitama (埼玉県, Saitama-ken) is een Japanse prefectuur in de regio Kanto in Honshu. Saitama heeft een oppervlakte van 3797,25 km² en had op 1 december 2013 een bevolking van 7.223.725 inwoners. De hoofdstad is Saitama. De prefectuur maakt deel uit van Groot-Tokio en de meeste steden van de prefectuur Saitama kunnen dan ook beschouwd worden als voorsteden van Tokio.
Inhoud
1Geschiedenis
2Geografie
2.1Zelfstandige steden (市) shi
2.2Gemeenten (郡 gun)
2.3Fusies
3Externe links
Geschiedenis
De prefectuur Saitama was vroeger een deel van de Musashi (provincie). Tokio behoorde eveneens tot deze provincie. De Saitama regio is historisch bekend omwille van zijn vruchtbare grond die instond voor het grootste deel van de voedselvoorziening voor de regio Kanto.
Geografie
De prefectuur Saitama wordt begrensd door Tokio en de prefecturen Chiba, Ibaraki, Tochigi, Gunma, Nagano en Yamanashi.
De administratieve onderverdeling is als volgt :
Zelfstandige steden (市) shi
Er zijn 40 steden in de prefectuur Saitama.
Ageo
Asaka
Chichibu
Fujimi
Fujimino
Fukaya
Gyoda
Hanno
Hanyu
Hasuda
Hidaka
Higashimatsuyama
Honjo
Iruma
Kasukabe
Kawagoe
Kawaguchi
Kazo
Kitamoto
Koshigaya
Kōnosu
Kuki
Kumagaya
Misato
Niiza
Okegawa
Saitama (hoofdstad)
Sakado
Satte
Sayama
Shiki
Shiraoka
Soka
Toda
Tokorozawa
Tsurugashima
Wakō
Warabi
Yashio
Yoshikawa
Gemeenten (郡 gun)
De gemeenten van Saitama, ingedeeld naar district:
Op 1 januari 2001 werden de steden Urawa, Omiya en Yono samengevoegd tot de nieuwe stad Saitama.
Op 13 februari 2007 werd de gemeente Konan van het District Osato aangehecht bij de stad Kumagaya.
Op 23 maart 2010 werden de gemeenten Kurihashi en Washimiya van het district Kitakatsushika en Shōbu van het district Minamisaitama aangehecht bij de stad Kuki.[1]
Op 23 maart 2010 werden de gemeenten Kisai, Kitakawabe en Otone van het district Kitasaitama aangehecht bij de stad Kazo. Het district Kitasaitama verdween na deze fusie.[1]
Op 11 oktober 2011 werd de stad Hatogaya aangehecht bij de stad Kawaguchi.[2]
Externe links
(en) Officiële website van de prefectuur Saitama
Bronnen, noten en/of referenties
↑ abJapan Geographic Data Center: Fusies in 2010 geraadpleegd op 9 juli 2010
↑Japan Geographic Data Center: Fusies in de prefectuur Saitama geraadpleegd op 8 oktober 2010
Knooppunt Holsloot Kenmerken Wegen A37 × N34 Type knooppunt klaverblad Portaal Verkeer & Vervoer Knooppunt Holsloot is een verkeersknooppunt op de kruising van de autosnelweg A37 en de N34 in Drenthe, tussen Emmen en Coevorden. Oorspronkelijk was deze aansluiting een afritconstructie van het type Haarlemmermeeraansluiting, zoals bij Knooppunt Hooipolder. Sinds 2002 is het knooppunt omgebouwd tot een volledig klaverblad. Als noviteit werd hier voor het eerst gebruikgemaakt van dimbare verlichting in plaats van de normale vaste tijden waarop de verlichting aan en uit gaat, wat een grote kostenbesparing opleverde. [1] Dat Holsloot als volwaardig knooppunt is uitgevoerd, waarbij alle verkeersstromen en afbuigingen ononderbroken kunnen doorgaan, is uitzonderlijk. Het betreft hier namelijk een aansluiting tussen een autosnelweg en niet-snelweg. Een vergelijkbare situatie treft men nabij Hoensbroek bij het knooppunt Ten Esschen. Aa...
Uniastate De stalen constructie die de vroegere Uniastate uitbeeldt met op de achtergrond de Mariakerk van Bears Locatie Bears, Nederland Algemeen Kasteeltype state Stijl noordelijk maniërisme (poortgebouw) Huidige functie museum, trouwlocatie Gebouwd in eind 15e eeuw voor het eerst vermeld Gesloopt in 1756 Herbouwd in 1993 Monumentale status Rijksmonument Monumentnummer 8472 Website uniastatebears.nl Uniastate (ook wel aangeduid als het Nyenhuis , de Groot Nieuwhuister State of de Nieuw Huistrastate ) is een voormalige state of stins in Bears. Op het in oorspronkelijke staat teruggebrachte terrein vindt men nog de gerestaureerde toegangspoort, alsmede een stalen replica (luchtspiegeling) op ware grootte van de in 1756 gesloopte state. Van Unia was een geslacht van grietmannen en officieren, die meerdere stinsen in Friesland bezaten. Inhoud 1 Geschiedenis 2 Huidige situatie 2.1 Poortgebouw ...