A1 (Italië)

Multi tool use

|
|
De A1 bij Reggio Emilia
|
Autostrada del Sole
|
|
Land |
Italië
|
Regio |
Lombardije, Emilia-Romagna, Toscane, Umbria, Lazio, Campania
|
Lengte |
759,6 km
|
Lijst van Italiaanse autosnelwegen
|
Portaal
|
Verkeer & Vervoer Italië
|
|
|
Traject
|
0
|
Tangenziale Est van Milaan

|
2,8
|
San Giuliano Milanese
|

|
Tangenziale Ovest van Milaan

E35
|
7,7
|
Melegnano, Binasco
|

|
Tolplein Milano Sud
|
 
|
Area servizio San Zenone
|
22,3
|
Lodi
|
37,8
|
Casalpusterlengo
|
 
|
Somaglia
|
49,7
|
Piacenza Nord
|
56,8
|

E70 naar Turijn - Brescia
|
58,2
|
Piacenza Sud
|
56,8
|

|
 
|
Area servizio Arda
|
91,4
|
Fidenza-Salsomaggiore Terme
|
103,0
|
La Spezia

E33
|
110,4
|
Parma
|
 
|
Area servizio San Martino
|
124,3
|
Terre di Canossa, Campegine
|
138,1
|
Reggio Emilia
|
156,1
|

E45 naar Brennero - Verona
|
 
|
Area servizio Secchia
|
158,6
|
Modena Nord
|
171,8
|
Modena Sud
|
189,9
|

E45 naar Tarente - Ancona

naar Padua
|
195,5
|

naar Bologna - Casalecchio

E45 naar Tarente
|
 
|
Area servizio Cantagallo
|
207
|
Sasso Marconi
|
223
|
Rioveggio
|
237
|
Pian del Voglio
|
242
|
Roncobilaccio
|
 
|
Area servizio Roncobilaccio
|
 
|
Area servizio Aglio
|
262
|
Barberino di Mugello
|
278
|
Calenzano-Sesto Fiorentino
|

|
Area servizio Bisenzio
|
280
|
Florence Nord
|
280
|

naar Pisa
|
286
|
Florence Scandicci
|
295
|
Florence Impruneta
|
301
|
Florence Sud
|
 
|
Area servizio Chianti
|
320
|
Incisa
|
 
|
Area servizio Reggello
|
336
|
Valdarno
|
 
|
Area servizio Badia al Pino
|
358
|
Arezzo
|
372
|
Monte San Savino
|
 
|
Area servizio Lucignano
|
385
|
Val di Chiana
|
 
|
Area servizio Montepulciano
|
410
|
Chiusi, Chianciano Terme
|
428
|
Fabro
|
 
|
Area servizio Fabro
|
451
|
Orvieto
|
 
|
Area servizio Tevere
|
479
|
Attigliano
|
 
|
Area servizio Giove
|
491
|
Orte
|
501
|
Magliano Sabina
|
 
|
Area servizio Flaminia
|
516
|
Ponzano Romano-Soratte
|
531
|
Noordelijke aftakking Rome

E35
|
 
|
Area servizio Mascherone
|
562
|

E80 naar Teramo - L'Aquila
|
 
|
Area servizio Prenestina
|
576
|
Zuidelijke aftakking Rome

|
585
|
Valmontone
|
593
|
Colleferro
|
611
|
Anagni-Fiuggi
|
 
|
Area servizio La Macchia
|
619
|
Ferentino
|
624
|
Frosinone
|
644
|
Ceprano
|
659
|
Pontecorvo-Castrocielo
|
 
|
Area servizio Casilina
|
670
|
Cassino
|
679
|
San Vittore
|
701
|
Caianello
|
 
|
Area servizio Teano
|
720
|
Capua
|
729
|
Santa Maria Capua Vetere
|
734
|
Caserta Nord
|
 
|
Area servizio San Nicola
|
739
|

E841{naar Caserta - Salerno
|

|
Tolplein Napels Nord
|
741
|
Caserta Sud
|
743
|
Pomigliano-Villa Literno
|
749
|
Acerra-Afragola
|
753
|

E842
|
754
|
Casoria
|
755
|

Ringweg Napels
|
 
|
Area servizio Masseria
|
758
|
Napoli Centro Direzionale
|
760
|

E45 naar Salerno - Reggio Calabria
|
|
De A1 of Autostrada 1 (Autosnelweg 1) is een autosnelweg in Italië, die deel uitmaakt van de Autostrada del Sole. De A1 verbindt Milaan met Napels en komt onder andere langs Bologna, Florence en Rome.
De aanleg begon op 19 mei 1956 en het eerste wegvak werd eind 1958 geopend. In 1964 was de aanleg voltooid en de weg werd op 4 oktober 1964 geopend door de Italiaanse president Antonio Segni.
Geschiedenis
Oorspronkelijk eindigde de A1 met een knooppunt aan A90 de Grande Raccordo Anulare de rondweg van Rome.
De snelweg tussen Rome en Napels was des tijds genummerd als A2. Toen in 1988 de oostelijke omlegging van Rome de A1 en de A2 met elkaar verbond werd de A2 omgenummerd naar A1.
Wegvakken van de A1
Geopend
|
Wegvak
|
Lengte
|
8 december 1958
|
01 !Milano - Piacenza nord
|
49,7 km
|
8 december 1958
|
03 !Piacenza sud - Parma
|
52,2 km
|
16 februari 1959
|
18 !Capua - Napoli
|
39,4 km
|
15 juni 1959
|
02 !Piacenza nord - Piacenza sud
|
8,5 km
|
15 juni 1959
|
04 !Parma - Modena nord
|
47,4 km
|
15 juli 1959
|
05 !Modena nord - Bologna sud
|
38 km
|
24 november 1959
|
06 !Bologna sud - Sasso Marconi
|
12 km
|
3 december 1960
|
07 !Sasso Marconi - Firenze nord
|
73 km
|
2 juni 1962
|
16 !Roma sud - Frosinone
|
67 km
|
22 september 1962
|
17 !Frosinone - Capua
|
96 km
|
19 september 1963
|
14 !Roma nord - Magliano Sabina
|
52 km
|
24 december 1963
|
13 !Magliano Sabina - Orte
|
10 km
|
30 december 1963
|
08 !Firenze nord - Firenze Certosa
|
16 km
|
29 april 1964
|
09 !Firenze Certosa - Valdarno
|
40 km
|
29 juli 1964
|
12 !Orte - Orvieto
|
40 km
|
28 augustus 1964
|
10 !Valdarno - Chiusi
|
74 km
|
4 oktober 1964
|
11 !Chiusi - Orvieto
|
41 km
|
21 juli 1988
|
15 !Fiano Romano - San Cesareo
|
45 km
|
Autosnelwegen in Italië |
 |
Autosnelwegen: |
A1 · A2 · A3 · A4 · A5 · A6 · A7 · A8 · A9 · A10 · A11 · A12 · A13 · A14 · A15 · A16 · A18 · A19 · A20 · A21 · A22 · A23 · A24 · A25 · A26 · A27 · A28 · A29 · A30 · A31 · A32 · A33 · A34 · A35 · A53 · A91
|
Stadsringen: |
A50 (Milaan West) · A51 (Milaan Oost) · A52 (Milaan Noord) · A54 (Pavia) · A55 (Turijn) · A56 (Napels) · A57 (Mestre-Venetië) · A58 (Milaan) · A59 (Como) · A60 (Varese) · A90 (Rome)
|
Tunnelwegen: |
T1 (Mont-Blanc) · T2 (Sint-Bernard) · T4 (Fréjus)
|
Toevoersnelwegen: |
RA 2 · RA 3 · RA 4 · RA 5 · RA 6 · RA 7/A53 · RA 8 · RA 9 · RA 10 · RA 11 · RA 12 · RA 13 · RA 14 · RA 16 · RA 17
|
Voormalige autosnelwegen: |
A2 · A17 · T3
|
|

|
Zie de categorie Autostrada A1 (Italy) van Wikimedia Commons voor mediabestanden over dit onderwerp.
|
pg,54ODfguA5qn5z3bc08kAegc2C9mZCMB,QXwm
Popular posts from this blog
Deel van de serie over kerkelijk gerei waaronder paramenten en liturgisch vaatwerk gebruikt in de liturgie Liturgisch vaatwerk Vasa sacra Miskelk · Pateen Kelklepeltje Ciborie · Monstrans Pyxis · Custodiale Vasa non sacra Ampullen · Wijwatervat Olievaatje Wierookvat · Ablutievat Paramenten Amict · Albe · Baarkleed · Cingel Tuniek · Dalmatiek · Fanon Kazuifel · Manipel · Stola Gremiale · Benedictievelum Mijter Koorkledij Rochet · Superplie Koorkap · Cappa magna Kovel Kelkgerei Bursa · Kelkvelum Ciborievelum Kerklinnen Corporale · Kelkdoekje Lavabodoekje · Palla Altaardwaal Kerkinterieur Altaar · Ambo Biechtstoel · Communiebank Doksaal · Doopvont Faldistorium Godslamp · Hoogaltaar Heilig Kruisaltaar Katheder · Preekstoel Sedilia Tabernakel · Volksaltaar Liturgische boeken Altaarmissaal Benedictionale · Brevier Evangeliarium · Evangelistarium Graduale · Kyriale Lectionarium Psalter · Rituaal Sacramentarium · Volksmissaal Overige Flambou...
Knooppunt Holsloot Kenmerken Wegen A37 × N34 Type knooppunt klaverblad Portaal Verkeer & Vervoer Knooppunt Holsloot is een verkeersknooppunt op de kruising van de autosnelweg A37 en de N34 in Drenthe, tussen Emmen en Coevorden. Oorspronkelijk was deze aansluiting een afritconstructie van het type Haarlemmermeeraansluiting, zoals bij Knooppunt Hooipolder. Sinds 2002 is het knooppunt omgebouwd tot een volledig klaverblad. Als noviteit werd hier voor het eerst gebruikgemaakt van dimbare verlichting in plaats van de normale vaste tijden waarop de verlichting aan en uit gaat, wat een grote kostenbesparing opleverde. [1] Dat Holsloot als volwaardig knooppunt is uitgevoerd, waarbij alle verkeersstromen en afbuigingen ononderbroken kunnen doorgaan, is uitzonderlijk. Het betreft hier namelijk een aansluiting tussen een autosnelweg en niet-snelweg. Een vergelijkbare situatie treft men nabij Hoensbroek bij het knooppunt Ten Esschen. Aa...
Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort bij de kruising met de Zoutmanstraat, gezien vanuit de toren van het Haganum Geografische informatie Locatie Den Haag, Nederland Lengte 6 km Algemene informatie Aangelegd in 1875-1960 Bebouwing woningen Opvallende gebouwen 20 rijksmonumenten Openbaar vervoer tram Portaal: Nederland De Chinese Muur en het einde van de Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort in Den Haag is met een lengte van 5800 meter [1] de langste laan (maar niet de langste straat of weg) van Nederland. Aan de kant van de lage huisnummers zet de Laan van Meerdervoort zich voort in de Javastraat en vervolgens de Wassenaarseweg, wat de totale lengte op 8,5 km brengt. De Laan van Meerdervoort, voorheen 'Dekkerslaantje', is naar een oude boerderij buiten de Haagse grachtengordel genoemd. Daar bevindt zich thans de buurt Willemspark. De boerderij lag ongeveer ter hoogte van het huidig...