Émile Georget

Multi tool use
Émile Georget
|

|
Émile Georget
|
Persoonlijke informatie
|
Geboortedatum |
21 september 1881
|
Geboorteplaats |
Bossay-sur-Claise, Frankrijk
|
Overlijdensdatum |
16 april 1960
|
Overlijdensplaats |
Châtellerault, Frankrijk
|
Sportieve informatie
|
Discipline(s) |
Weg
|
Ploegen
|
1903 - 1904 1905 1906 1907 1907 1907 1908 1909 1909 1910 1910 1911 - 1912 1912 1913 1914 |
Individueel JC Cycles Alcyon-Dunlop La Française-Persan Peugeot-Wolber Alcyon-Dunlop Peugeot-Wolber Griffon-Wolber Alcyon-Dunlop Legnano La Française La Française-Diamant Fiat La Française-Diamant Peugeot-Wolber
|
Beste prestaties (top 20)
|
Milaan-San Remo |
2e (1909)
|
Parijs-Roubaix |
6e (1907)
|
Ronde van Frankrijk |
3e (1907, 1911) 9 etappezeges
|
|
Émile Georget (Bossay-sur-Claise, 21 september 1881 - Châtellerault, 16 april 1960) was een van de eerste grote Franse wielrenners.
Hij had een oudere broer, Léon, die ook wielrenner was, maar een stuk minder succesvol.
Georget speelde in de beginjaren van Tour de France altijd mee voor de podiumplaatsen, wat ook lukte. Hij werd, na een vierde en een vijfde plaats, derde in de Tours van 1907 en 1911. In de Tour van 1907 won hij ook 6 ritten. In totaal zouden dat er 9 worden.
Andere belangrijke overwinningen van hem waren:
Parijs-Brest-Parijs (1911)
Bordeaux-Parijs (1910,1912).
Resultaten in voornaamste wedstrijden
Jaar
|
Ronde van Italië
|
Ronde van Frankrijk
|
Ronde van Spanje
|
1905
|
|
4e
|
|
1906
|
|
5e (1)
|
|
1907
|
|
3 ↑ (6)
|
|
1908
|
|
opgave
|
|
1909
|
|
|
|
1910
|
|
opgave (1)
|
|
1911
|
|
3 ↑ (1)
|
|
1912
|
|
opgave
|
|
1913
|
|
opgave
|
|
1914
|
|
6e
|
|
(*) tussen haakjes aantal individuele etappe-overwinningen
|
Jaar |
Milaan-San Remo |
Parijs-Roubaix |
Parijs-Tours
|
1905 |
|
|
|
1906 |
|
9e |
|
1907
|
|
6e |
3 
|
1908 |
|
9e |
|
1909 |
2 ↑ |
|
|
1910 |
|
7e |
|
1911 |
|
15e |
3 
|
1912 |
17e |
|
23e
|
1913 |
|
13e |
9e
|
1914 |
|
10e |
6e
|
|
Voorganger: Jean Alavoine 1909
|
Frans kampioen wielrennen  Émile Georget 1910
|
Opvolger: Octave Lapize 1911
|
Z,ccJP Gz7z,CP4f8 Q2xeTR6MWeeZ lSJaXmEZTSgWPKX,VP Cknklns,nBWMvXFfxova5rN tO3a38YzH0XVhPY
Popular posts from this blog
Deel van de serie over kerkelijk gerei waaronder paramenten en liturgisch vaatwerk gebruikt in de liturgie Liturgisch vaatwerk Vasa sacra Miskelk · Pateen Kelklepeltje Ciborie · Monstrans Pyxis · Custodiale Vasa non sacra Ampullen · Wijwatervat Olievaatje Wierookvat · Ablutievat Paramenten Amict · Albe · Baarkleed · Cingel Tuniek · Dalmatiek · Fanon Kazuifel · Manipel · Stola Gremiale · Benedictievelum Mijter Koorkledij Rochet · Superplie Koorkap · Cappa magna Kovel Kelkgerei Bursa · Kelkvelum Ciborievelum Kerklinnen Corporale · Kelkdoekje Lavabodoekje · Palla Altaardwaal Kerkinterieur Altaar · Ambo Biechtstoel · Communiebank Doksaal · Doopvont Faldistorium Godslamp · Hoogaltaar Heilig Kruisaltaar Katheder · Preekstoel Sedilia Tabernakel · Volksaltaar Liturgische boeken Altaarmissaal Benedictionale · Brevier Evangeliarium · Evangelistarium Graduale · Kyriale Lectionarium Psalter · Rituaal Sacramentarium · Volksmissaal Overige Flambou...
Knooppunt Holsloot Kenmerken Wegen A37 × N34 Type knooppunt klaverblad Portaal Verkeer & Vervoer Knooppunt Holsloot is een verkeersknooppunt op de kruising van de autosnelweg A37 en de N34 in Drenthe, tussen Emmen en Coevorden. Oorspronkelijk was deze aansluiting een afritconstructie van het type Haarlemmermeeraansluiting, zoals bij Knooppunt Hooipolder. Sinds 2002 is het knooppunt omgebouwd tot een volledig klaverblad. Als noviteit werd hier voor het eerst gebruikgemaakt van dimbare verlichting in plaats van de normale vaste tijden waarop de verlichting aan en uit gaat, wat een grote kostenbesparing opleverde. [1] Dat Holsloot als volwaardig knooppunt is uitgevoerd, waarbij alle verkeersstromen en afbuigingen ononderbroken kunnen doorgaan, is uitzonderlijk. Het betreft hier namelijk een aansluiting tussen een autosnelweg en niet-snelweg. Een vergelijkbare situatie treft men nabij Hoensbroek bij het knooppunt Ten Esschen. Aa...
Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort bij de kruising met de Zoutmanstraat, gezien vanuit de toren van het Haganum Geografische informatie Locatie Den Haag, Nederland Lengte 6 km Algemene informatie Aangelegd in 1875-1960 Bebouwing woningen Opvallende gebouwen 20 rijksmonumenten Openbaar vervoer tram Portaal: Nederland De Chinese Muur en het einde van de Laan van Meerdervoort De Laan van Meerdervoort in Den Haag is met een lengte van 5800 meter [1] de langste laan (maar niet de langste straat of weg) van Nederland. Aan de kant van de lage huisnummers zet de Laan van Meerdervoort zich voort in de Javastraat en vervolgens de Wassenaarseweg, wat de totale lengte op 8,5 km brengt. De Laan van Meerdervoort, voorheen 'Dekkerslaantje', is naar een oude boerderij buiten de Haagse grachtengordel genoemd. Daar bevindt zich thans de buurt Willemspark. De boerderij lag ongeveer ter hoogte van het huidig...